Лілія Гриневич

Лілія Гриневич, 54 роки. Міністр освіти і науки України. Перша жінка на цій посаді за часів незалежної України. Пройшла шлях від звичайного шкільного вчителя до автора системи зовнішнього незалежного оцінювання та голови парламентського Комітету з питань науки та освіти. Серед її здобутків – близько 200 законів з оновлення всієї системи освіти – від дошкільної до вищої – та наукової сфери.

На посаді міністра активно впроваджує політику Нової української школи – зміни форми, змісту й філософії шкільного навчання для розвитку компетентностей і талантів кожного учня, підвищення його конкурентоспроможності в сучасному технологічному світі. Сьогодні перший клас Нової української школи вже закінчило близько півмільйона дітей, а майже 100 тисяч вчителів пройшли комплексне підвищення кваліфікації.

За каденції Гриневич у дитячих садках створено 74 тис. нових місць – черга зменшилася втричі. У регіонах сформовано 767 опорних шкіл, оснащених сучасними кабінетами природничих наук, математики та комп’ютерними класами. Кожна така школа має свій транспорт – дітям з віддалених сіл не треба долати великі відстані пішки.

Окрема тема – інклюзивна освіта. За 3 роки кількість шкіл з інклюзивними класами зросла вдвічі – до 4273. Їх відвідують понад 12 тисяч дітей з особливими потребами.

Новий імпульс отримала професійна освіта – створено понад 100 сучасних навчально-практичних центрів, в які закуплено передове обладнання для навчання за найбільш потрібними країні спеціальностями. Сьогодні вже більш як 7 тис учнів профтехів отримують освіту на дуальних програмах, де до 70% часу навчаються безпосередньо на українських підприємствах. Саме за її каденції на території вільної України свої двері відкрили 19 переміщених з непідконтрольної території вишів та 11 наукових установ, запрацювали центри «Крим-Україна» та «Донбас-Україна» для полегшеного вступу абітурієнтів з непідконтрольних територій.

Вступ в університети став прозорішим – запроваджено обов’язкове ЗНО на магістратуру з найбільш вразливих до корупції спеціальностей «Право» та «Міжнародне право». У вишах почалося відродження університетської науки – вперше започатковано програму зі створення центрів спільного користування надсучасним науковим обладнанням, передбачено базове фінансування науки в університетах.

Зарплата шкільного вчителя за останній час сумарно зросла на 80%, мінімальна академічна стипендія – на 34%.